رپورتاژ آگهی چیست؟ همه چیز درباره گزارش آگهی
امروزه تبلیغات در دنیای دیجیتال بیشتر از دنیای بیرونی اهمیت پیدا کرده. هر روز بسیاری از کاربران با موارد مختلفی همچون بنرها، پاپآپها و سایر مدلهای تبلیغات در دنیای مجازی روبهرو می شوند. یکی از بهترین نمونههای موجود جهت تبلیغ محصولات یا خدمات مدنظر شما در این زمینه، استفاده از قابلیت رپورتاژ آگهی است.
در واقع همه ما هر روزه با تبلیغاتی همچون پاپآپها روبهرو میشویم، اما بسیاری از کاربران پس از بسته شدن پاپآپها یا صفحه مدنظر، به طور کامل محصول تبلیغشده را از یاد خواهند برد. به طور کلی باید گفت که چنین تکنیکهایی در دنیای امروزه دیگر مثل قبل موثر نیستند.
همین امر موجب شده است تا بسیاری از کاربران به سمت استفاده از روشهای نوین تبلیغاتی بروند. یکی از مهمترین روشهای مورد استفاده در این رابطه، رپورتاژ است. امروزه تقریباً هیچ کسب و کار موفقی را نخواهید یافت که از رپورتاژ آگهی به منظور تبلیغ خدمات یا محصولات مدنظر خود استفاده نکند. از رپورتاژ با نام آگهی خبر یا گزارش آگهی نیز یاد میکنند.
رپورتاژ آگهی چه معنایی دارد؟
رپورتاژ آگهی را میتوان یک نوع مقاله خبری دانست که در درون آن به معرفی خدمات یا محصولات مدنظر پرداخته میشود. در این نوع آگهی بدون اینکه محصول یا خدمات مربوطه به صورت مستقیم به کاربران معرفی شوند، اولویت با معرفی غیرمستقیم است. بسیاری از کاربران پس از مشاهده و مطالعه رپورتاژ آگهی تنها تصور میکنند که در حال خواندن یک محتوای عادی هستند و به ماهیت تبلیغاتی بودن آن پی نمیبرند.
هرچه این پنهان بودن بهتر انجام شود، رپورتاژ مربوطه موفقتر خواهد بود. این امر باعث میشود که کاربر برای مدت بیشتری محصول یا کالای مدنظر را در ذهن خود داشته باشد. ظاهر بیرونی رپورتاژها بهاین شکل است که انگار کاربر در حال مطالعه یک مقاله تماماً بیطرفانه است، اما هدف و پیام اصلی سفارشدهنده رپورتاژ درون آن مقاله نهفته خواهد شد.
پس از تهیه رپورتاژ، مقاله مربوطه در رسانههای مختلفی همچون وبسایتها، روزنامهها و غیره ارائه میشود. امروزه اکثر رپورتاژهای آگهی خاصی که به موفقیت میرسند از نوع رپورتاژهای دیجیتال هستند. این نوع رپورتاژها در سایتهای بسیار پربازدیدی همچون وبسایتهای خبری در اختیار کاربران قرار میگیرند.
امروزه حتی نمونههای بسیار زیادی از این نوع تبلیغ را میتوان در برنامههای تلویزیونی مشاهده کرد. وقتی که در حال دیدن یک برنامه خاص ورزشی هستید و مجری اعلام میکند «در ضمن شما میتوانید این برنامه را به صورت آنلاین در این اپلیکیشن مشاهده کنید» در واقع یک رپورتاژ آگهی انجام شده است.
ساختار رپورتاژهای خاصی که در اینترنت ارائه میشوند بسیار شبیه به رپورتاژهای موجود در روزنامهها و مجلات است، اما این نوع آگهی دارای مزایای مختص به خود است. به عنوان مثال در رپورتاژهای اینترنتی میتوان از موارد مختلفی همچون عکس، موسیقی و حتی ویدیو نیز استفاده کرد.
آشنایی بیشتر با رپورتاژهای اینترنتی
همانطور که گفته شد، از بین انواع مختلف رپورتاژ، امروزه رپورتاژ آگهی به صورت اینترنتی متقاضیان بیشتری یافته است. دلیل این امر را میتوان تعداد کاربران بسیار زیاد دنیای مجازی دانست. ارائه رپورتاژ آگهی در برنامههای تلویزیونی پربیننده نهایتاً تنها چند صد هزار نفر را پوشش میدهد.
این درحالی است که رپورتاژهای اینترنتی میلیونها بار دیده میشوند. علاوه بر این، در سالهای اخیر رسانههایی همچون مجلات و تلویزیون کاربران زیادی را از دست دادهاند. در حال حاضر بهترین روش استفاده از رپورتاژ، رپورتاژ اینترنتی به شمار میآيد.
همانطور که گفته شد، پس از تنظیم رپورتاژ، لازم است که آن را در اختیار سایتهای معتبر در زمینه کاری مرتبط با خدمت یا کالای مربوطه قرار داد. به عنوان مثال اگر یک شرکت در زمینه فروش بلیطهای هواپیما برای سفرهای خارجی فعالیت میکند، باید رپورتاژ خود را در اختیار سایتهایی قرار دهد که در حوزه گردشگری فعالیت میکنند. این امر موجب افزایش چندین برابری تعداد بازدیدکنندگان آن رپورتاژ خواهد شد.
بنابراین، در هنگام تهیه رپورتاژ باید علاوه بر نوع محصول یا کالای مدنظر به سایتی که قرار است رپورتاژ در آن قرار گیرد نیز دقت شود. این یکی از مهمترین نکات مربوط به پیشرفت سئوی وبسایت مربوطه نیز به شمار میآيد و کلیه مدیران وبسایتها باید به آن توجه کاملی داشته باشند.
مهمترین فواید استفاده از رپورتاژ آگهی چه مواردی است؟
نمیتوان از رپورتاژ آگهی صحبت کرد و به فواید بسیار زیاد این تکنیک خاص تبلیغاتی نپرداخت. در واقع وجود همین فواید بسیار مناسب موجب شده است تا کاربران بسیار زیادی به سراغ استفاده از رپورتاژ آگهی بروند. در این بخش به برخی از مهمترین مزایای استفاده از رپورتاژ آگهی میپردازیم تا درک بهتری از این موضوع داشته باشید.
هزینه پایین
یکی از مهمترین مزیتهای بهرهگیری از رپورتاژ آگهی نسبت به سایر روشهای تبلیغاتی، هزینه پایین این راهکار است. در حالی که برای تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغ در روزنامهها و مجلات نیاز به بودجه بسیار کلانی وجود دارد، با رپورتاژ آگهی میتوانید حتی با وجود بودجه کم نیز نسبت به تبلیغ کالا و یا خدمات مدنظر خود اقدام کنید.
افرادی که به دنبال کاهش هزینههای تبلیغاتی خود هستند، باید حتماً به سراغ استفاده از رپورتاژ آگهی بروند. امروزه امکان تهیه رپورتاژ آگهی با بودجههای مختلفی فراهم شده و به همین دلیل باید گفت که کاربران میتوانند خیال کاملاً راحتی از بابت هزینههای پایین این روش تبلیغاتی داشته باشند.
جامعه کاربری بسیار بالا
اگر خاطرتان باشد گفتیم که امکان دیده شدن رپورتاژ آگهی شما توسط میلیونها کاربر وجود دارد. این در حالی است که آگهیهای تلویزیونی تنها توسط کاربرانی مشاهده میشوند که در یک لحظه خاص در حال دیدن یک برنامه خاص هستند.
به تبع، این موضوع نتیجهای به جز کاهش میزان بازدیدها و در نتیجه بیاثر شدن تبلیغات شما ندارد. بنابراین باید به این نکته اشاره کنیم که از بین روشهای تبلیغاتی مختلف، استفاده از رپورتاژ آگهی بهترین روش موجود جهت کسب بیشترین تعداد کاربر خواهد بود.
بهبود روند شناخت برند توسط کاربران
غیرمستقیم بودن تبلیغ در رپورتاژهای آگهی و عدم اعلام مداوم نام برند موجب میشود تا برند شما به صورت خودکار به عنوان یک برند قابل اعتماد در ذهن کاربر ثبت شود. همه ما این امر را تجربه کردهایم که تکرار مداوم نام یک برند مخصوص موجب شده است تا حتی بدون تجربه محصولات یا کالاهای تولید شده از آن برند متنفر شویم.
با استفاده از رپورتاژ آگهی میتوانید خیال راحتی از بابت بهبود روند شناخت برند شما توسط کاربران داشته باشید. این روند بهصورتی انجام میگیرد که کاربر بدون مواجه انفجاری با تبلیغات، نام برند شما را برای همیشه به خاطر بسپارد.
بهبود سئو
یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ بهبود سئوی وبسایت است. زمانی که کل وبسایت خود را پر از تبلیغات مستقیم میکنید، موتور جستجوی گوگل با بررسی و آنالیز صفحات مختلف متوجه این امر میشود و احتمال خیلی کمی دارد که وبسایت شما را در رتبههای اول جستجوی مربوط به کلمات کلیدی مربوطه قرار دهد. با استفاده از خدمات رپورتاژ آگهی میتوانید علاوه بر بهبود شناسایی برند خود به کاربران، رتبه وبسایتتان را نیز افزایش دهید.
تاثیر رپورتاژ آگهی روی رتبه سایت
بهمنظور شناخت بیشتر رپورتاژ آگهی باید تأثیر این نوع تبلیغات را روی رتبه سایت شما با دقت بیشتری بررسی کنیم. به طور کلی میتوان گفت که تأثیر رپورتاژ آگهی برای رتبه وبسایت شما بسیار مناسب خواهد بود. دلیل این امر را میتوان به وجود قاعده آف-پیج (Off-Page) دانست. همانطور که میدانید سئوی آف-پیج یک تکنیک عالی جهت اخذ بک لینک (Backlink) بهشمار میآید.
وقتی که رپورتاژ آگهی شما در یک وبسایت پربازدید مشاهده میشود، به طور خودکار فرآیند بک لینکسازی انجام میگیرد. به دلیل آنکه چنین وبسایتهایی دارای میزان رتبه بسیار مناسبی در موتورهای جستجو هستند، میتوانند از امکان اختیار دامنه (Domain Authority) خود جهت بهبود روند سئوی آف-پیج استفاده کنند.
وقتی که لینک شما در درون رپورتاژ آگهی قرار میگیرد، موتور جستجوگر میزان رتبه سایت مربوطه و لینک شما را به صورت همزمان مورد بررسی قرار میدهد. این یک گزینه عالی در زمینه فرستادن سیگنالهای رتبهبندی برای موتورهای جستجوگر خواهد بود. قاعدتاً وجود یک بک لینک در درون چند وبسایت که بازدید بسیار بالایی دارند موجب بهبود کلی رتبه شما در موتورهای جستجو میشود.
امروزه بسیاری از وبسایتهایی که میتوان در آنها رپورتاژ آگهی منتشر کرد به کاربران اجازه میدهند تا بین سه تا پنج لینک مختلف را در درون رپورتاژ خود به کار گیرند. این امر نیز یک گزینه عالی جهت بهبود سیگنالهای رتبهبندی به شمار میآيد و همه کاربران باید به آن توجه کنند.
افزایش ترافیک وبسایت با رپورتاژ آگهی
فاکتور دیگری که بر روی سئوی وبسایت شما تأثیر میگذارد، میزان ترافیک سایت است. وقتی که لینک شما در درون رپورتاژ مربوطه قرار میگیرد و آن رپورتاژ به یک وبسایت پربازدید داده میشود، کاربران بسیار زیادی بر روی آن کلیک خواهند کرد. این میزان کلیک بالا منجر به افزایش بازدید از وبسایت و در نتیجه بهبود ترافیک وبسایت شما میشود. با توجه به این مورد باید گفت که ارسال رپورتاژ آگهی در وبسایتهای بازدید یکی از بهترین راهحلهای موجود جهت افزایش میزان ترافیک وبسایتهای مختلف خواهد شد.
سخن پایانی
رپورتاژ آگهی از جدیدترین تکنیکهای بازاریابی دیجیتال به شمار میآيد. در واقع رپورتاژ یک مدل مقاله تبلیغاتی بهشمار میآيد که کاربر به دلیل غیرمستقیم بودن اشاره به خدمت یا سرویس مربوطه متوجه تبلیغ بودن مقاله مربوطه نمیشود.
اگر رپورتاژ آگهی به شکل صحیحی نوشته و در سایتهای پربازدید قرار داده شود، میتوان از کلیه مزایای آن همچون افزایش ترافیک سایت، افزایش میزان سایت، بهبود سئو و غیره بهره برد. این خدمات باید حتماً با برنامهریزیهای استراتژيک صورت بگیرند. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید با ما تماس بگیرید. مفتخریم شما عزیزان را جهت استفاده از کلیه خدمات مرتبط با رپورتاژ آگهی همراهی کنیم.
مطالب خیلی عالی بود مرسی
ممنون که مطالعه کردین
رپورتاژ آگهی برای کسایی که پول خرید بک لینک و تمدید ماهانه ندارن عالی هست