کپی رایتر کیست و چرا کار او اهمیت دارد؟ بررسی تاثیرات کپی رایتینگ

کپی رایتر کیست و چرا کار او اهمیت دارد؟

مهم‌ترین هدف یک برند و بیزنس، فروش محصولات و خدمات است. فروش بالا در صورتی اتفاق می‌افتد که جامعه هدف یک برند، محصولات آن را به خوبی بشناسند. برای آشنا کردن مخاطبان با محصولات و خدمات باید از تبلیغات و شیوه‌های بازاریابی استفاده کرد. با توجه به این که تأثیر اینترنت را می‌توان بیش از پیش در تمامی جوانب زندگی دید، برندها هم باید رو به نوعی از تبلیغ بیاورند که در دنیای اینترنت رواج پیدا کرده است. برای انجام این کار راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها کمک گرفتن از کپی‌رایتر است. چند سالی است که برندها تأثیر زیاد Copywriting را دیده‌اند. در این مطلب به بررسی حرفه کپی رایتر و اهمیت کار آن‌ها یعنی کپی رایتینگ می‌پردازیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

کپی رایتر کیست؟

کپی‌رایتر

کپی رایتر یک نویسنده حرفه‌ای است. فردی که می‌تواند با کلمات خود محصول یا خدماتی را به صورت کاملاً واضح و روشن به مخاطبین نشان دهد. متنی که کپی رایتر می‌نویسد باید به گونه‌ای باشد که مخاطب را به خرید محصول یا خدمات مجاب کند. در واقع، کپی رایتر به خوبی می‌داند چگونه آن محصولات را با قدرت نویسندگی خود به فروش برساند.

کپی رایتر خوب قدرت این را دارد که با نوشتن در وب‌سایت، پست‌های وبلاگ، خبرنامه‌ها، رسانه‌های اجتماعی و… مخاطبین را متقاعد کند محصولی که دارند درباره آن می‌خوانند، بهترین است. او در این راستا باید مهارت‌های خود را به خوبی به کار بگیرد؛ زیرا نوشتن متنی این چنینی کار آسانی نخواهد بود و نیاز به دقت و توانایی بالایی دارد. او باید تمام توان خود را روی انتخاب صحیح مفاهیم بگذارد.

کپی رایتر حرفه‌ای برای نوشتن مطالب تبلیغاتی خود از روش بارش فکری استفاده می‌کند. علاوه بر این، باید از فعالیت‌های سایر بخش‌های یک شرکت، برند و… خبر داشته باشد؛ زیرا استراتژی‌های هر برند با دیگری متفاوت است. او همین استراتژی‌ها را در نوع بیان خود در نظر می‌گیرد. ‌وی باید بداند پیام و شعار برند چیست تا بتواند لحن درستی برای محتوا انتخاب کند.

کپی رایتر در یک روز کاری خود به تحقیقات زیادی می‌پردازد. حتی ممکن است برای به دست آوردن اطلاعات صحیح نیاز به انجام مصاحبه باشد. او باید بتواند نحوه انتقال ایده به مخاطب خاص را کشف کند. علاوه بر این، باید متن خود را بارها بخواند و ویرایش کند تا بتواند از این طریق تصویر درستی را به مخاطب انتقال دهد.

تفاوت کپی رایتر با تولیدکننده محتوا در چیست؟

کپی‌رایتر

یک کپی رایتر حرفه‌ای شناخت خوبی از مخاطب هدف دارد و می‌داند با تبلیغات خود می‌تواند برند را به جامعه هدف بشناساند. فعالان در این حرفه باید بتوانند تبلیغات خلاقانه‌ای انجام دهند و از این طریق به فروش محصولات و خدمات کمک کنند. مطالبی که کپی‌رایتر تولید می‌کند، در پلتفرم‌های مختلفی به اشتراک گذاشته می‌شود. این مطالب معمولا مختصر، ساده و شفاف هستند. هدف نهایی آن‌ها نیز فروش محصول است. در صورتی که تولیدکننده محتوا اصولاً برای وب‌سایت یک برند می‌نویسد. در واقع، او به سطح عمیق‌تری نفوذ می‌کند و با محتوای خود چشم‌اندازهای گسترده‌تری در اختیار مخاطب می‌گذارد. هدف از کار او ایجاد علاقه‌مندی در مخاطب است. علاوه بر این، او می‌تواند در مخاطب احساس اقتدار را ایجاد کند و به او ثابت کند هدف از آن برند و بیزنس نیز پیشرفت و آسایش مخاطبان است. هدف از تولید محتوا این است که مشتریان با هدف و شعار برند آشنا شوند و همسو با یکدیگر حرکت کنند.

چرا کار کپی رایتر اهمیت دارد؟

کپی‌رایتر

مسلماً همه شرکت‌ها، برندها و… سعی دارند محصولات و خدمات خود را در بهترین حالت به خریداران عرضه کنند. از طرفی هم برگشت آن‌ها به برند اهمیت فراوانی دارد؛ زیرا نشان‌دهنده رضایت مخاطب از فعالیت برند است. تأثیری که تبلیغات بر میزان فروش و ایجاد تقاضا می‌گذارد، آن قدر زیاد است که هر برندی باید به نوعی از آن استفاده کند.

شیوه‌های تبلیغاتی زیادی وجود دارد اما باید آن روشی را انتخاب کرد که در دنیای مدرن بتواند نام برند را به خوبی بشناساند. حال سؤال این است که کپی‌رایتر چگونه این کار را انجام می‌دهد که فعالیت او این قدر برای یک برند اهمیت پیدا می‌کند؟

کمک به ایجاد درک بهتر در مخاطب

کپی‌رایتر

برای این که مخاطب بتواند به برند، خدمات و محصولات آن اعتماد کند، باید درکی عمیق از آن چه ارائه می‌شود، در او ایجاد شود. کاری که کپی رایتر انجام می‌دهد همین است. او با استفاده از کلمات مناسب اطلاعاتی کافی به مخاطبان می‌رساند.

شناساندن محصول و خدمات به جامعه هدف کار دشواری است. مخصوصاً زمانی که کارتان را تازه شروع کرده باشید و هنوز محبوبیت کافی بین مردم پیدا نکرده باشید. یک کپی‌رایتر قوی به خوبی می‌تواند درک درست را در مخاطبان ایجاد کند، حتی اگر خودش تجربه شخصی در آن زمینه نداشته باشد.

ایجاد تصویر برند

تصویر برند (Brand Image) دیدگاهی است که مشتری درباره برند دارد. در واقع تصویر برند نشان می‌دهد که آن بیزنس دارای چه ویژگی‌هایی است و مخاطبان چه باورهایی نسبت به آن دارند. کپی‌رایتر می‌تواند با متنی ساده اما گیرا به جامعه هدف نشان دهد که برند شما چه برتری نسبت به دیگران دارد و چه چیزی باعث می‌شود تا برند شما از سایرین متفاوت شود. تأثیر کپی رایتر در این باره بسیار زیاد است زیرا آن چه او از محصولات و خدمات می‌گوید، موجب می‌شود تا تصویری در ذهن مخاطبان ایجاد شود.

این تصویر جنبه‌های مختلفی دارد که یکی از آن‌ها بعد عاطفی است. جامعه هدف نیز در وهله اول، تصویر برند را می‌خرند؛ زیرا آن چه کپی رایتر نوشته، موجب شده است تا مشتریان به سمت برند شما بیایند. مشتریانی که برای اولین بار از شما چیزی می‌خرند، هیچ تجربه‌ای از استفاده کردن محصولات و خدمات شما ندارند. به همین دلیل است که می‌گوییم این افراد خرید اول خود را به علت تصویری که از برند دارند، انجام می‌دهند.

فروش بیشتر

کپی‌رایتر

وقتی کپی رایتر شناخت دقیقی از نوع مخاطب داشته باشد، می‌تواند به زبان آن‌ها صحبت کند. در واقع، داشتن متنی واضح و در عین حال مختصر از محصول، می‌تواند دید مناسبی برای مخاطب ایجاد کند. کپی‌رایتر حرفه‌ای می‌تواند متن‌اش را متناسب و در جهت احساسات جامعه هدف بنویسد.

وقتی متن متقاعدکننده و خلاقانه باشد، مخاطب را به خود جذب می‌کند. متنی که نوشته می‌شود، باید ساده و روان باشد. نه آن چنان کوتاه باشد و نه بسیار بلند. المان‌های مختلفی وجود دارند که اگر متن آنان را داشته باشد، می‌تواند مخاطب را به خود جذب کند. نتیجه تمام این‌ها می‌شود فروش و سود بیشتر!

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی حرفه کپی رایتینگ پرداختیم و اهمیت کار کپی‌رایتر را شرح دادیم. اگر فروش محصولات و خدمات برای برندی اهمیت دارد، باید یک کپی رایتر حرفه‌ای استخدام کند. نویسندگی تجاری می‌تواند شامل موارد مختلفی چون ساخت بنر تبلیغاتی، محصول‌نویسی، شعارنویسی و… شود. همه این موارد باید با دقت انجام شوند و روی هر کلمه آن‌ها فکر شود. با این عمل می‌توان توجه و اعتماد جامعه هدف را جذب کرد و تأثیر بیشتری روی احساسات و تفکرات آنان گذاشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *